Matematika
Matematika je profilovým predmetom pri prijímacích skúškach na gymnáziu
i mnohých vysokých škôl. Z toho dôvodu matematici každoročne pripravujú
okruhy tém na prijímacie skúšky na 4 - ročné štúdium a po vzniku
8 - ročného gymnázia i tohto štúdia. Každoročne pripravujú maturantov
na úspešné zvládnutie maturitných skúšok i prijímacích pohovorov
na vysoké školy.
Hodinová dotácia tohto predmetu sa za posledných 10 rokov podstatne
znížila, nároky na študentov však zostávajú rovnaké, ba dokonca s
predstavou nového spôsobu maturitných skúšok sa budú stupňovať. Do
roku 1990 boli zavedené v mnohých triedach nepovinné alebo voliteľné
predmety - cvičenia z matematiky, čo v súčasnej dobe nie je z finančných
dôvodov možné. Vysoké počty žiakov v triede a zrušenie aj jednej
hodiny práce s delenou triedou, znemožňuje individuálnu prácu s jednotlivými
študentmi. Napriek tomu sa však vyučujúci neustále snažia o vyhľadávanie
talentov a zapájajú sa do najrôznejších súťaží.
V šk.r.2005/2006 na konci 2.polroka neprospeli z matematiky 3 žiaci
z kvinty, prvého ročníka a sexty.
Z matematiky maturovalo celkovo 90 študentov (67 - B úroveň + 23
- A úroveň) Úspešnosť školy z externej časti úroveň B - 57,3 %, percentil
48 %; úroveň A - 81,3%, percentil 57 %; v písomnej časti internej
Časti bola úspešnosť školy 54,3%. Lepšie výsledky v písomných častiach
dosiahli študenti 4. ročníkov ako oktáv. Percentuálny predpoklad
v externej časti nedosiahlo 5 žiakov v úrovni B a jeden žiak v úrovni
A. Písomnú časť internej časti nezvládli štyria žiaci. Všetci spomínaní
žiaci boli z oktáv. Nedostatok v praktických úlohách kompenzovali
usilovnosťou a teoretickými vedomosťami pri ústnych maturitných skúškach,
takže nakoniec všetci žiaci zmaturovali s celkovým priemerom 1,46.
Hlavnou matematickou súťažou zostáva Matematická olympiáda ( MO )
pre všetky vekové kategórie od prímy po maturitné ročníky. Súťaž
pozostáva z domácej časti, školskej časti a nižšie kategórie končia
v okresnom kole, vyššie pokračujú krajským kolom a maturitné a predmaturitné
ročníky končia celoštátnym kolom. Vzhľadom na odlišné štátno-právne
usporiadanie do r. 1990 sa nekonali okresné časti súťaže, a teda
úspešnosť v krajských kolách bola veľmi cennou trofejou. Ďalšou súťažou
je Pytagoríáda pre nižšie ročníky, ktorá má školskú, okresnú aj celoštátnu
časť. Táto súťaž je založená na inom princípe ako MO - ide o rýchlosť
a zručnosť v rátaní. Matematický korešpondenčný seminár ( MAKS )
s celoštátnou pôsobnosťou je prípravou študentov na nový spôsob výuky
matematiky. Naši študenti sú v tejto súťaži veľmi úspešní. Matematický
klokan je súťaž medzinárodná, ktorá prebieha formou testov vo všetkých
vekových kategóriách v jeden určený deň súčasne vo všetkých zapojených
kategóriách. Naši študenti sa v počte okolo 90 000 študentov Slovenska
ešte nestratili.
Šk.r.2005/2006
MAtematickýKorešpodenčnýSeminár - súťaž s celoslovenskou pôsobnosťou
Počet zapojených žiakov: 22
Najúspešnejší žiaci:
Andelová, Spišiaková-
8.B - 1. miesto v kraji
Akantisová, Izakovičová - sekunda - 4. miesto v kraji
Moravčíková - 8.A - 3. miesto v kraji
Matematický klokan - súťaž s celoslovenskou pôsobnosťou, medzinárodného
charakteru
Počet zapojených žiakov:23
Najúspešnejší žiaci:
Marek Bušo - sekunda-
percentil 95,6 %
Jozef Bartkovský - tercia - percentil 95,2%
Marina Horváthova - tercia
- percentil 95,2 %
Pytagoríáda - v domácej časti súťažilo 9 žiakov, z toho do okresného
kola postúpili traja, Úspešný riešiteľ Jozef Bartkovský - tercia-
získal 2. miesto v okresnom kole
Matematická olympiáda
úspešní riešitelia
okresného kola:
Marina Horváthova - tercia
Samuel Láska - sekunda
- 1. miesto OK
Matej Drahovský - kvarta - 2. miesto OK
Michal Vozár
– príma
Branislav Pecher – príma
Na škole sa vystriedalo veľa vyučujúcich matematiky – v súčasnosti
vyučujú matematiku p. P. Csóka, p. Mgr. A. Peťovská, p. Mgr. M. Šefčíková,
RNDr. A. Klinková, Mgr. N. Urbančoková a Mrg. Viktorínová